Frågor och svar: appen och portalen

 

Hur får vi tillgång till nya konton till appen för våra deltagare?

Svar: Du som coach beställer dessa på https://anew.se/account/login

 

Hur ser jag hur många nya konton till appen som vår anläggning har tillgängligt?

Svar: På er anläggning “delar” alla coacher på starterna och ni ser antalet ni som anläggning har kvar under en grupp.

 

Hur skapar jag en grupp?

Svar: Tryck på “Skapa en ny grupp” och skapa gruppen genom att välja namn på gruppen och klicka i anläggningen och spara.

 

Hur lägger jag till en ny deltagare?

Svar: Gå in i den grupp som kunden ska tillhöra och tryck på “lägg till deltagare”. Fyll sedan i kundens mejladress och tryck på”skicka”. När du har lagt till en deltagare förbrukas en startkod.

 

Hur kommunicerar jag med en deltagare i appen?

Svar: Genom chattfunktioner kan du skicka meddelande till din deltagare genom att gå in på deltagaren i portalen och trycka på “ Chatta”.  Vill du skicka ett gruppmeddelande går du in på gruppen du vill skicka till, och trycker på “Skicka meddelande”. I chatten kan du även skicka länkar till din deltagare.

 

Får jag  pushnotiser när jag får ett chattmeddelande?

Svar: Du som coach får ett mejl när du fått ett meddelande i portalen och dina deltagare får pushnotiser från appen när de fått ett meddelande i chatten från dig.

 

Kan jag ändra startdatum på en deltagare?

Svar: Ja, klicka in dig på deltagaren där du sedan kan byta startdatum. 

 

Hur ser jag deltagarens Träningsdagbok, Kostdagbok, Hälsoanalys och Nycklar?

Svar:  Gå in på deltagaren för att se dagarna i programmet, där ser du då Tränings- och Kostdagboken. Här finns även enkäter som Hälsoanlays och Nycklar till framgång och deltagarens viktkurva

 

Hur ger jag feedback på Träningsdagbok, Kostdagbok, Hälsoanalys och Nycklar?

Svar: Gå in på deltagarens sida, välj den relevanta dagen, klicka på “Chatta” i det övre högra hörnet och skriv din feedback, inklusive vilken dag det gäller.

 

Hur ger jag feedback på deltagarens Träningsdagbok, Kostdagbok, Hälsoanalys och Nycklar?

Svar: Gå in på deltagaren och på dagen det gäller. Tryck på “chatta” uppe högra hörnet och skicka din feedback.  Nämn även dagen det gäller för.

 

Kan mina deltagare ha en gemensam grupp för att kommunicera med varandra?

Svar: Nej, för närvarande finns inte den funktionen.

 

Kommer jag kunna boka in mina deltagares träningstillfällen via appen?

Svar: Detta är en funktion som kommer att komma framåt i portal och app. Tills vidare rekommenderar vi att ni bokar era deltagare via ert vanliga bokningssystem.

 

Kan jag se om mina kunder lyssnar på den Mentala träningen?

Svar: Nej, för närvarande finns inte den funktionen.

 

Kan deltagaren och coachen se Hälsoanalysen och sparas den varje gång den görs så att den går att jämföra med tidigare svar så jag ser min utveckling?

Svar: Ja, både deltagaren ser resultaten i sin app och du som coach ser deltagarnas svar och kan jämföra från tidigare svar under deltagaren i portalen.

 

Kan mina kunder beställa av produkter direkt i appen?

Svar: Ja, de kan handla sina varor genom appen och då får den anläggning som de är knutna till en kickback. Däremot tjänar anläggningen mer av att deltagaren handlar på plats på gymmet så uppmuntra till att handla på plats och använda shoppen i appen som andra alternativ.

 

Kan mina kunder lägga in en före-bild i appen?

Svar: Nej, det går inte i dagsläget, men är en planerad kommande funktion.

 

Var hittar kunden den Mentala träningen?

Svar: På startsidan i appen under “Min dagliga mindfulness”. Dessa ligger förprogrammerade och följer programmets gång och blir synliga i appen samma dag som du satt deltagarens startdatum av appen.

 

WeightTrainer ® är ett registrerat varumärke som ägs av KlubbSverige AB.

KlubbSverige AB
Uppfinnargränd 5-7
131 60 Nacka

www.klubbsverige.se