Frågor och svar: appen och portalen

 

Hur får jag våra startkoder?

Svar: Som coach beställer du startkoder på: weighttrainer.gung.io.

 

Hur ser jag mina startkoder?

Svar: Startkoderna delas mellan alla coacher på er anläggning. Antalet kvarvarande startkoder syns under sektionen “Grupper”.

 

Hur skapar jag en grupp?

Svar: Klicka på “Skapa en ny grupp”. Ge gruppen ett namn, välj anläggning och spara dina uppgifter.

 

Hur lägger jag till en ny deltagare?

Svar: Gå in i gruppen som kunden ska tillhöra och klicka på “Lägg till deltagare”. Fyll i kundens mejladress och klicka på “Bjud in”. Observera att en startkod används varje gång du lägger till en deltagare.

 

Hur kommunicerar jag med min kund i appen?

Svar: Använd chattfunktionen. Du kan skicka meddelanden genom att gå in på kunden och klicka på “Chatta”. För att skicka ett meddelande till en grupp, gå in på gruppen och klicka på “Skicka meddelande”. Du kan även skicka länkar till dina deltagare här.

 

Varför får jag inga pushnotiser?

Svar: I nuläget finns det inga pushnotiser i appen eller portalen. Denna funktion lanseras under hösten. Tills vidare kommer du få ett mejl när du får ett meddelande i portalen, vilket blir tillgängligt i juni.

 

Kan jag ändra startdatum på en deltagare?

Svar: Ja, gå in på deltagarens profil och ändra startdatum där.

 

Hur ser jag deltagarens Träningsdagbok, Kostdagbok, Hälsoanalys och Nycklar?

Svar: Gå till deltagarens sida för att se information om Tränings- och Kostdagboken samt enkäter som Hälsoanalys och Nycklar till framgång.

 

Hur ger jag feedback på Träningsdagbok, Kostdagbok, Hälsoanalys och Nycklar?

Svar: Gå in på deltagarens sida, välj den relevanta dagen, klicka på “Chatta” i det övre högra hörnet och skriv din feedback, inklusive vilken dag det gäller.

 

Varför ser inte kunden sin Hälsoanalys eller sina Nycklar?

Svar: Denna funktion är under utveckling. Som coach kan du se enkäterna som dina deltagare fyllt i, men viktmätningarna är inte tillgängliga för dem ännu.

 

Kan mina deltagare ha en gemensam grupp för att kommunicera med varandra?

Svar: Nej, för närvarande finns inte denna funktion.

 

Kommer jag kunna boka in mina deltagares träningstillfällen via appen?

Svar: Denna funktion är under utveckling. Tills vidare rekommenderar vi att ni använder ert vanliga bokningssystem.

 

Kan jag se om mina kunder lyssnar på den Mentala träningen?

Svar: Nej, vi har inte stöd för detta i dagsläget.

 

Kan kunden och coachen se Hälsoanalysen?

Och sparas den så att den går att jämföra med tidigare resultat?

Svar: Coachen kan se Hälsoanalysen nu och under Q4 2024 kommer denna funktion även bli tillgänglig för kunderna. Data sparas retroaktivt även om det inte syns för kunden just nu.

 

Kan mina kunder lägga sina beställningar av produkter via appen?

Svar: Ja, det är möjligt för dina kunder att beställa hela vårt sortiment via appen. Vi rekommenderar att du har ett fullt sortiment hemma för att underlätta för dina kunder att handla direkt i samband med träning.

 

Kan mina kunder lägga in en före-bild i appen?

Svar: Nej, det går inte i dagsläget, men är en planerad kommande funktion.

 

Vad händer med tidigare WeightTrainer-kunder och den gamla portalen?

Svar: På grund av GDPR finns det tyvärr ingen möjlighet att varken spara eller flytta data från tidigare deltagare. Detta får till följd att de kunder som ligger i den gamla portalen kommer att försvinna i samband med att den stängs ned. 

 

WeightTrainer ® är ett registrerat varumärke som ägs av KlubbSverige AB.

KlubbSverige AB
Uppfinnargränd 5-7
131 60 Nacka

www.klubbsverige.se